Железниците няма да спрат . Ще бъде направено всичко възможно те да продължат да се движат. Това увери днес зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев по време на пресконференция на БДЖ, предаде Агенция "Фокус".
Независимо от съдебното решение по отношение на сертификацията на вагоните, „ВАС няма да спре вагоните", увери Кичев. В момента годността на сертификата е 5 години. Вече има проект за промени в Закона за железопътните превози, с които ще се транспонира европейската директивата и сертифицирането на вагоните ще бъде безсрочно.
20 млн. са заложени като капиталов трансфер в БДЖ за закупуване на нов подвижен състав, каза изпълнителният директор на държавният превозвач Пенчо Попов. Той добави, че всекидневно са необходими 600 вагона, а графикът се осигурява с 430 - около 70%, от които са без сертификати. Останалите 170 вагона в момента са дадени за ремонт.
Контролът по техническите прегледи се осигурява от БДЖ, а Националният изследователски институт по транспорт издава сертификатите. По думите на Попов проблемът е в петгодишния срок за сертификата, което с промените в закона ще се уреди. Ако Върховния административен съд не се произнесе в наша полза при обжалването, БДЖ има резервен план - ще започне поетапно сертифициране в рамките на две години, обясни Попов, цитиран от БТА.
Скоростта, в която се движат влаковете в България, скоро няма да надмине 160 км. в час, заяви шефът на БДЖ. Той добави, че два пъти по-скъпе вагонът , който се движи 200 км. в час.
Пътуването с влаковете на БДЖ е напълно безопасно, тъй като влаковете минават през ежедневни технически прегледи. Това заяви от своя страна Кристиян Кръстев, директор "Експлоатация" на БДЖ. Той добави, че прегледи на влаковете се извършват ежедневно, за да се подсигури сигурността на влаковете.
Безопасно е да се пътува с БДЖ . Ние гарантираме, че с тези ежедневни прегледи техническото състояние на железниците е на ниво", каза Кичев.