Интересът на българските туристи към Сърбия нараства устойчиво през последните години. Почти пет години наблюдаваме този процес.
Той е свързан с огромното разнообразие от туристически продукти, които се предлагат. Това обясни в предаването “Хоризонт до обед“ Байко Байков, председател на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции. Той изтъкна, че традициите, които имаме като културен обмен, предпоставят много бързо тези атракции да намерят място на българския туристически пазар.
Туристическата индустрия на Сърбия от пет-шест тодини проявява целенасочен интерес към нашия пазар и провежда целенасочен маркетинг, както и фокусирана реклама върху основните пазари, на първо място София, Пловдив и Западна България, допълни Байков. По правило Сърбия и Македония просто са забравени пазари за нас, а те генерират много сериозен брой туристи, коментира той.
С изключение на инцидентни участия в някои туристически борси, България като национална туристическа дестинация не се представя на тези пазари, което е жалко, защото нашият успех тук е гарантиран с оглед на познатостта на всичко, което ние предлагаме, така както българските туристи усещат тези дестинации – конкретно за Сърбия – липсва езикова бариера, на нас ни е позната кухнята.
Да отбележим, че природата в Сърбия е изключително добре запазена, селата са изключително атрактивни, много туристи пътешестват самостоятелно. Под една или друга форма краткосрочният седмичен отдих на българите се насочва към Сърбия, съчетан с гурме туризъм, шопинг – не говорим за шопинг в класическия смисъл на думата, а за това човек да намери нещо атрактивно – храна, напитки, близки до нашата душевност.