Няма да се повишава цената на билета или да се намалява броят на колите на градския транспорт в София. Това съобщи пред журналисти председателят на Столичния общински съвет /СОС/ Андрей Иванов. С днешното си решение общинският съвет не е одобрил вземането на заем, а се е съгласил да се водят преговори за такъв кредит, стана ясно от думите му.
До началото на мандата на ГЕРБ не се е правило нищо за намаляване на разходите в транспорта, стана ясно от думите на шефа на СОС. Той добави, че освен това през миналата година цените на горивата са нараснали с до 35%, а заплатите в градския транспорт са увеличени с 45 на сто.
Според Иванов поведението на политическите партии при днешния дебат за заема е било "чисто политическо, а не с мисъл за града". Пред журналисти той уточни, че приетите днес промени в наредбата за общинските жилища, позволяващи живеещите в тях наематели да ги купят след петгодишен срок, вместо досегашния - 10 години, важат за всички наематели, а не само за старите, предаде БТА.
По-рано днес СОС взе решение да преговоря за кредит от ЕБВР, който ще бъде използван за градския транспорт. Предложението на Столичната община е Центърът за градска мобилност да вземе кредит до 50 млн. лв., от които 25 - за покриване на задълженията към транспортните оператори, а другите 25 - за строителството на спирки и доизграждане на системата за електронно таксуване и в автобусите и в метрото.
Предстои разработването на цялостна концепция за градския транспорт, стана ясно от думите на Андрей Иванов, които бяха подкрепени от кмета Йорданка Фандъкова. Тя допълни, че концепцията ще бъде разгледана на специално заседание на съвета.
Заемът за изграждането на спирки ще се върне като инвестиция за по-малко от година, тъй като един такъв спирков комплекс струва 12 000 лева, а наемът му за месец е в размер между 500 и 2000 лв.