Седемчленна комисия, назначена от министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, избра Божидар Йотов за председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Конкурсът беше обявен на 12 ноември 2009 г., а документи за участие подадоха 7 кандидати. Всички те преминаха през 3 етапа - тест, интервю, представяне и защита на концепция за "Управление на Агенция "Пътна инфраструктура". Освен настоящия началник за поста се бориха Петър Минчев, Георги Ризов, Даниел Дюлгеров, Десислава Маркова, Пламен Стойков и Емил Василев.
Божидар Йотов е роден през 1958 г. Завършил е юридическия факултет на СУ "Св. Климент Охридски". Работил е в Министерство на транспорта в областта на транспортната политика. През 2008 г. заема поста началник отдел "Служебен контрол" в НАПИ. От месец август 2009 г. е заместник-изпълнителен директор на агенцията. След промените в Закона за пътищата през септември 2009 г. Божидар Йотов е назначен за член на управителния съвет.
В края на октомври 2009 г. е назначен за временно изпълняващ длъжността председател на управителния съвет на АПИ. От тогава до провеждането на конкурса сред проблемите, на които бързо трябваше да намери решение бяха закъснелите договори за зимно поддържане и проблемите с разпространението на винетките в началото на 2010 г. Под негово ръководство беше даден старт на процедурата за строителство на Лот 2 на АМ „Тракия". Участва в подготовката на документите на още 2 Лота на АМ „Тракия", както и при подготовката на проекти по ОПРР и довършването на такива по програма ФАР.
С последните промени в Закона за пътищата през 2009 г. Агенция "Пътна инфраструктура" се ръководи от председател и двама членове на управителен съвет, припомня пресцентърът на агенцията. Помощници на Йотов в управителния съвет вероятно ще останат Клаус-Дитер Щоле и Димитър Събев.
Старият нов пътен шеф доказа възможностите си да ръководи ведомството през последните три месеца, като се справи успешно с почистването на пътищата в края на миналата година въпреки недостига на средства и закъснелите договори, коментира пред Standartnews.bg експерти.
Правистът е и добър мениджър. Не е задължително шефът на агенцията да идва от пътния бранш, по-важно е да може да разчита на добри специалисти и да е добър ръководител, коментираха от бранша.