Британското кралско семейство пусна вчера (7 ноември) в социалната мрежа Facebook ("Фейсбук") своя страница, предаде ИТАР-ТАСС, като се позова на съобщение на кралския двор. Само за ден страницата привлече над 70 хил. почитатели.
На страницата The-British-Monarchy ще бъдат помествани новини, фотографии и видеоклипове, илюстриращи живота на династия Уиндзор.
Потребителите на Facebook ще могат да видят неофициални семейни портрети, да изучават стила на обличане на кралица Елизабет II, да се любуват на нейните внучки или да оценяват красотата на червените военни униформи на мъжете от фамилията.
Има и исторически кадри - как кралицата и Роналд Рейгън яздят коне или облаците дим над Уиндзорския дворец при пожара през 1992 година.
Всеки ден ще се обновява рубрика с текущите аудиенции и други официални събития с участието на кралицата или членове на двора, посочва ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА.
Агенцията подчертава, че страницата на Уиндзорите не е личен профил в пълния смисъл на думата, защото не предвижда опцията други лица да се записват като приятели на семейството и така да се обявяват за приближени до двора.
Регистрацията на кралското семейство във Facebook е поредното доказателство, че кралското семейство държи да е в крак с технологичните иновации. През 2008 кралицата качи свое видео в световноизвестния сайт YouTube, а по-късно създаде свой профил в Twitter и Flickr.
Социалната мрежа Facebook стартира през 2004. До момента тя има над половин милиард потребители, заради което редица анализатори подчертаха, че ако сайтът бе държава, щеше да е третата най-голяма страна по население в света, припомня "Ройтерс", цитирана от БГНЕС.