Бум на измами при покупки в интернет. Сигнали от потребители, заплатили за стоки, а останали с празни ръце, заливат форумите за некоректни търговци, предаде Нова телевизия.
Потребители се оплакват от получени стоки, нямащи нищо общо с поръчаните от тях неща. Дефектни и счупени мебели вместо нови столове и маса. Така приключва пазаруването за Илина Монева от Бургас. Преди дни от страница за продажби във Facebook тя харесва комплект мебели за новия си дом. Обявата я привлича с атрактивната цена от 280 лв. и затова решава да поръча. Вместо нови мебели обаче в кашоните открива наранявания по всички части на столовете и масата. Още преди да разопакова всички кашони, търси връзка с търговеца, за да върне дефектните мебели.
„Обясних, че масата е дефектна, няма как да я вземем и бихме желали да я върнем. Казаха ми, че за тези пари – това е качеството”, разказа жената.Тогава Илина решава да не плаща наложения платеж и да върне стоката, но за да се отърве от нежеланата покупка се налага да плати солено. Първо, за самата доставка, а след това и за връщането на комплекта.
„Става въпрос за нелоялна търговска практика. Оправдание от типа „За тази цена толкова” не могат да бъдат валидни”, обясни Димитър Маргаритов от КЗП. Десетки такива сигнали откриваме и във форумите за некоректни търговци в социалните мрежи. Откриването на измамниците обаче е трудно. Затова и контролните органи често са с вързани ръце след измамни покупки от платформи с обяви и социалните мрежи.