Идеята за провеждане на черен петък беше прегърната от по-голямата част от търговците на Острова миналата година, които решиха да открият сезона на коледните покупки с големи разпродажби. Но за тяхно съжаление в страната масово се разиграха сцени на боричкащи се за намалени уреди хора, които редуцираха доходността на търговците и изградиха негативен имидж на черния петък, предаде Bloomberg. Затова тази година много от магазините в страната няма да предложат обичайните за сезона драстични намаления.
В пример за провален черен петък се превърна притежаваната от Walmart верига Asda. В магазините ѝ миналата година екипи от телевизионните канали в страната заснеха „орди от купувачи, които сгазиха вратите на магазините и се биеха за неадекватен брой намалени смартфони и видео игри“, посочи Bloomberg. Вследствие на тези миналогодишни сцени, през настоящата година Asda няма да провежда черен петък. Вместо това веригата ще предложи намаления през януари догодина. „Черният петък в сегашния си вид си отива“, коментира главният изпълнителен директор на Asda Анди Кларк. Той допълни, че за него ще е интересно колко от останалите вериги ще предложат намаления през последния петък за месеца.
Сред другите големи търговци в страната Argos – компанията, която въведе търговията с каталози на Острова през 1973 г. - също се е отказал от провеждането на черен петък. За да избегне повторното претрупване с онлайн поръчки, както се случи през 2014 г., веригата предлагаше намаления всеки петък от месеца, както доставка в рамките на деня за поръчки на стойност над 50 паунда.
Внасянето на традицията да се организират намаления през последния петък на месец ноември се превърна в шок за местните търговци. Обикновено големите намаления на Острова се случваха след Коледа, тъй като във Великобритания подаръците се подаряват ден след 25 декември, на т.нар. “Boxing Day”. Именно компании като Asda и John Lewis промениха това, започвайки да предлагат големи намаления през последния петък на ноември.
Според някои анализатори именно промяната на периода, през който британските потребители могат да се възползват от намаленията, е това, което е прави черния петък във Великобритания толкова непопулярен. „Той е толкова унищожителен заради времето, през което се провежда“, твърди независимият анализатор Ричард Хаймън, цитиран от Bloomberg. Според него „това е едно от най-вредните неща, въведено в търговията в Обединеното кралство през последните години“. Към мнението му се присъединява и Ричард Пъркс от Mintel, който твърди, че „черният петък е напълно нелогичен в Обединеното кралство. Той е напълно безполезен.“
Все пак някои търговци все пак ще направят големи намаления в петък. Въпреки недоволството от миналогодишния черен петък, тази година търсенето на словосъчетанието „black friday” в Google е с три пъти повече спрямо същия период на 2014 г. Сред тях е световният гигант Amazon, който очаква поне 7000 поръчки от клиенти във Великобритания в петък. Проучване на ICM Unlimited показа, че 75% от потребителите на Острова са планирали покупки именно от Amazon.