Рупърт Мърдок, собственик на едни от малкото платени онлайн медии в САЩ, препоръча на своите конкуренти си да въведат такса за четене на вестниците в Интернет. Това ще помогне на вестникарската индустрия да преодолее кризата.
Приходите от онлайн реклама няма да бъдат достатъчни, за да покрият разходите, коментира още собственикът на News Corporation, цитиран от Reuters.
Мърдок посочи за пример едно от най-популярните уеб-базирани издания в САЩ – The New York Times, основен конкурент на собствения му вестник Wall Street Journal. Медийният магнат коментира, че приходите от реклами в онлайн изданието на NY Times далеч не покриват разходите.
Wall Street Journal беше с платен достъп и преди да стане част от News Corp., коментират анализаторите. Собственикът му обясни, че "не е златна мина, но се справя не лошо".
Кризата засегна и американските медии – някои издатели като Tribune потърсиха защита от банкрут, други спряха да издават някои от всекидневниците. Много журналисти загубиха работата си през последните месеци.
Снимка: ABC News