Все повече дами заемат топ постове в света на дигиталните технологии. Това е един от изводите, около който се обединиха лекторите на шестото издание на Webit CEE Digital Summit за Централна и Източна Европа.
Събитието се проведе миналата седмица в София и обедини над 50 лектори и над 1 200 посетители в сферата на дигиталния маркетинг и предприемачеството.
Друг извод, до който достигнаха лекторите беше, че все повече алгоритми и данни ще определят каква реклама ще виждаме онлайн и тя все по-малко ще се влияе от човешкия фактор. По думите на основателя на Webit Congress Пламен Русев, бъдещето на дигиталната реклама е Programmatic, изцяло базирана на данни.
Експертите от Pfizer, Infinit Solutions и други компании се обединиха около тезата, че вече потребителите са като аватари и носят смартфоните си и други технологии по всяко време.
Според лектори от IBM и Intel успешните фирми в момента са тези, които интегрират социалните медии, облачните технологии и „големите данни“ в основата на ИТ инфраструктурата си.
"Умните компании са компании, които се съсредоточват върху предлагането на отлични услуги и се обвързват дългосрочно с клиентите, събират информация, анализират я и я използват в своя полза", заяви Елена Вучева от Fashion Days.
Лекторите отчетоха още, че стартиращите компании получават все по-големи възможности за развитие в Централна и Източна Европа – регионът търси своя дигитален шампион с успешен бизнес, оценен за над 1 милиард евро.