Германските производители на бира са продали през миналата година 9,3 млрд. литра от слабо алкохолната напитка. Това е с 2,5% по-малко отколкото през 2016, а като цяло показателят е най-нисък от 1993, съобщи Федералното статистическо ведомство, цитирани от ТАСС.
По-голямата част от германската бира се пласира на вътрешния пазар – 86,6% от продукцията е била закупена от местни търговски мрежи. За износ са изпратени 16,3% от общия обем. Държавите от ЕС са получили 970 млн. литра, а трети страни – 600 милиона.
Намаляването на консумацията на бира в Германия се обяснява с демографската ситуация в страната – населението застарява и не пие бира с такава охота, твърдят експерти. Освен това те напомнят, че лятото на 2017 беше хладно и дъждовно, което също е намалило продажбите.
През тази година се очаква подобрение на ситуацията благодарение на световния шампионат по футбол, който ще се проведе в Русия, тъй като продажбата на бира расте стабилно при големи спортни събития.
Според средностатистическите данни германците пият по 107 литра бира годишно.