Националната агенция за приходите (НАП) прилага нов подход при събиране на просрочените задължения към бюджета. От понеделник агенцията е започнала да изпраща автоматични електронни съобщения до длъжниците си. От приходната агенция твърдят, че така стимулират доброволното изпълнение на задълженията от длъжниците, като им напомнят за задълженията, преди да предприеме мерки за тяхното принудително събиране. Това съобщиха от НАП.
Част от електронните съобщения са с информативен характер и съдържат данни за нововъзникналите данъци, осигурителни вноски или други такси и глоби, чиито срок за плащане вече е изтекъл, без да са упоменати изрично конкретните размери на дълговете.
Съдържанието им е различно в зависимост от това дали има образувано изпълнително дело за дълговете или не. В имейлите се посочва също, че длъжниците могат да направят справка за всички свои просрочени задължения чрез електронната услуга на портала за електронни услуги на НАП, ако притежават електронен подпис или персонален идентификационен код.
Друга част от електронните писма се изпращат на длъжници, за които предстои образуване на изпълнително дело, като им се предоставя едномесечен срок за заплащане на дължимите суми, преди НАП да пристъпи към изпълнение.