Хранителните компании, залагащи на подвеждащи послания, като например „пробиотично" мляко или преувеличени свойства на енергийните напитки, трябва да преосмислят своите рекламни кампании и маркетингов подход. Това заяви управителят на Европейката агенция за сигурност на храните Катрин Геслен-Ланел.
Базираната в Парма институция обръща специално внимание на етикетите на киселото мляко, на които е изписано, че продукта съдържа „добри бактерии", подобряващи здравето и засилващи имунната система на потребителите, посочва EU Observer. Според проверките на агенцията компании произвеждащи енергийни напитки пък досега не са дали доказателства, те наистина стимулират „духа и тялото".
По тази причина от агенцията заявяват, че ще се допитат до експерти и ако няма доказателства за преувеличените качествата на продуктите, те ще трябва да бъдат премахнати от етикетите и рекламните послания. Експерти по храненето добавят, че някои от продуктите на пазара „живеят" единствено благодарение на преувеличените си свойства в рекламите.
За да не могат големите хранителни гиганти да „повлияят" на мнението на експертите, те ще бъдат сменяни регулярно, допълва Катрин Геслен-Ланел.