Американските издатели вече правят повече приходи от електронни книги отколкото от изданията с твърди корици, показва доклад на Асоциацията на американските издатели (AAP), цитирана от
Mashable.
Данните показват, че чистите нетни приходи от е-книги са прехвърлили тези с твърди корици за първото тримесечие на годината. Статистиката обхваща общо 1 189 издателства и изключва единствено
детските издания.
Електронните книги за възрастни са донесли 282,3 млн. долара за първото тримесечие, което е ръст от 28,4% в сравнение със същия период година по-рано. При изданията за деца и юноши ръстът е дори
по-висок – с цели 233% до 64,3 млн. долара. Продажбите на книги с твърди корици също са се повишили, но с далеч по-скромните 2,7% до 229,6 млн. долара, сочи доклада.
Според анализаторите от Pew тази "експлозия" в интереса към електронните книги е породена от скока в продажбите на устройства, които позволяват четенето на тези формати – от таблети и смартфони до
специално предназначените за целта електронни четци.
Книгите с меки корици продължават да водят по продажби с близо 300 млн. долара приходи, сочи статистиката. При тях обаче се забелязва известен спад – за първото тримесечие на 2011 г. продажбите им
са били с 35 млн. долара повече.
Сериозен ръст се наблюдава и на пазара на аудио книги. При тях продажбите за същия период са скочили с 32,7% до 25 млн. долара.