Плановете за строежа на метрото не се променят заради кризата. Това обяви пред PRO.BG изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев.
Основният участък, който се строи в момента от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх", се финансира от програми на Европейския съюз. За него финансови затруднения няма
Другият участък, чието строителство започва през февруари - от "Обеля" до „Надежда", се финансира от Европейската централна банка По същия начин се финансира и участъкът от „Младост" до Цариградско шосе. За него има осигурено 50% местно съфинансиране, стана ясно още от думите на Братоев. Той добави: Стараем се да осигурим допълнително финансиране, за да може строежът на метрото да върви гладко.
Програмата на строителството предвижда до 2015 година да има метро до летище София. Части от машината, която ще копае втория метродиаметър, вече са в България. Останалите пътуват. През февруари всички части на машината трябва да пристигнат и тя да заработи на 2 април, стана ясно още от думите на "Метрополитен" ЕАД, цитиран от БГНЕС.
По думите му трафикът в София намалява: Според информацията, която получаваме от КАТ, по направление "Цариградско шосе" трафикът намалява с 20 процента. Очаква се с пускането на втория метродиаметър трафикът в цяла София да намалее с около 25%.
В момента се движат 21 мотриси в метрото. В пиковите часове работят 16 от тях, другите са на ремонт.