Цените на паркирането в платените сини и зелени зони в българските градове са на път да скочат няколко пъти, след приети измененията в Закона за движението по пътищата, които бяха внесени от депутати от ГЕРБ и Реформаторския блок.
Според промяната в закона, според която за платеното паркиране ще се плащат не разходоориентирани такси, а цени на пазарен принцип - в зависимост от търсенето на места за паркиране и натовареността на определени градски части.
По този начин, общините ще могат да развиват търговска дейност и така да печелят от платеното паркиране, вместо парите да отиват в съответното търговско дружество, което се грижи за това, съобщава iNews.
Вносителите смятат, че след като общината била собственик на местата за паркиране, трябвало да "предоставя услуги като стопанска дейност срещу цена, а не като социална дейност срещу такса.". Те предлагат в закона да се допише, че общинският съвет определя цената и условията за паркиране, а шофьорите плащат на "специализираното звено на общината или на юридическото лице", на което е предоставено управлението на тези места.
През юни миналата година Софийският административен съд реши, че "паяците" на Центъра за градска мобилност в София незаконно прибират автомобилите на неправилно паркиралите шофьори, тъй като общината неправомерно е предоставила на търговското дружество правомощията по репатриране на колите и поставяне на скобите на нарушителите.
Съдиите също така решиха, че Столичната община дискриминационно е въвела паркирането със стикер в центъра на града за жителите само с постоянна регистрация на адреса, където искат да паркират, като е дискриминирала хората, които имат само регистрация за настоящ адрес, а са с различен постоянен.