Контролът в агенцията най-добре може да бъде осъществяван в рамките на едно министерство. В момента той се осъществява от физически лица по договор за управление. Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) трябва да отиде там, където е била, тъй като пътната агенция е свързана с Министерството на регионалното развитие и благоустройството в целия обхват на инвестиционния процес - от предпроектните проучвания до разрешението за ползване. Това каза в предаването "Преди всички" на БНР инж. Димитър Иванов, изпълнителен директор на НАПИ. Той каза, че новият Закон за пътищата дава сигурност на хората в агенцията да се изпълнят нещата и ангажиментите, свързани с усвояване на евросредствата.
Директорът на НАПИ посочи и на какво точно разчита правителството с плана, подготвян да бъде представен през септември пред Европейската комисия в Брюксел, за да не се връщат средства.
„Действително ние имаме желание да направим такъв план, който е с точно определени срокове, което означава - дата на обявяване на търговете, особено ако започнем с АМ „Тракия“, която е първият ни приоритет. Същевременно да открием процедурата така, че да може до края на годината да изберем строителя и той да започне в началото на следващата година изпълнението на договора“, посочи Иванов, цитиран от БГНЕС.
Той засегна и темата с конкурсите за фирми за почистване на пътищата през зимата, като обясни, че в началото на годината е изгубено много време. „Ако това беше направено до 31 март, сега можехме да минем по кратката процедура”. По тази причина според него трябва да се използват нормалните срокове, като в тази връзка е създаден кризисен щаб, обявени са вече някои търгове, за да може с разчет до 30 октомври да са подписани всички договори за зимното поддържане, информира Агенция "Фокус".