Преди близо три месеца Apple пуснаха в продажба модерния смарт-часовник Apple Watch. От тогава мненията за аксесоара са доста противоречиви. Някои специалисти, които следят технологиите, предлагани от американската фирма, заявяват, че часовникът не е хит. Други обаче твърдят, че той набира популярност сред младите хора. И все пак продажбите на Apple Watch не вървят добре.
Проучване на Slice Intelligence, извадено в Business Insider, посочва, че продажбите на „джаджата“ са се свили с 90% от седмицата, в която Apple Watch дебютира на технологичните пазари. Анализатори на BMO Capital Markets споделят, че са разочаровани от продажбите на смарт-часовника и намалиха приблизителна си оценка за продукта на Apple до края на годината. По техни думи той е „хубав, но не е от първа необходимост и е трудно да се борави с него“.
Анализаторът в Edison Investment Research, Ричард Уиндзор, заяви, че смарт-часовникът се продава по-малко дори от консервативните очаквания.
„Най-голямото ми разочарование, когато Apple Watch се появи на пазара, беше провалът на Apple да покаже от каква ползва може да бъде устройството. Мисля, че провалът им се дължи на една главна причина. Устройството е изоставащо и общо взето смарт-часовниците не успяват да преставят на ниво в сравнение с другите технологии“, коментира той
Въпреки песимистичните възгледи на много от технологичните специалисти, има хора, които все още вярват, че Apple Watch ще подобри продажбите си до края на годината. Управляващият директор на Global Equities Research Трип Чаулдри е изчислил в прогнозите си, че има огромен шанс Apple да продадат между 20 и 25 милиона смарт-часовници през последните три месеца на годината.
Дали продуктът ще успее да се затвърди на технологичния пазар предстои да разберем през следващите няколко месеца.