Инфраструктурата около Дунав мост II и в цяла Северна България като цяло са в окаяно състояние. МРРБ работи на пълни обороти и с ясни планове за подобряване на пътищата и изграждане на нови до края на този и през следващия програмен период. Това обясни тази сутрин в ефира на bTV министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
По отсечката Мездра-Ботевград ще се построят мостове и съоръжения като целят проект е за около 300 млн. лева. Ремонтира се проходът Петрохан, по пътя Русе-Шумен се прави трета лента, а участъкът на пътя до Видин се проектира, за да се получи финансиране в следващия програмен период.
Беше припомнено, че Букурещ ще събира таксите от пътния трафик по моста между Видин и Калафат, а София - от ж.п. трафика. Това е решено при подписването на споразумението за моста през 2000 г. Според Павлова решението е взето по време на правителството "Костов" и е в ущърб на българската държава, като се има предвид, че тя финансира 80% от проекта. Трафикът на превозни средства бил в пъти по-голям от този на влаковете, Министърът изрази надеждата си, че все още има време тази клауза да бъде предоговорена.
Преди 2 седмици министър Ивайло Московки обясни, че това разпределение на таксите е бил необходимият компромис, който нашата страна е трябвало да направи, за да стане факт този проект. Това се налагало, като румънците нямали огромно желание да строят моста.
Би трябвало част от таксите, които ще се събират, да се използват за покриването на част от заема, взет от Европейската инвестиционна банка за построяване на съоръжението.