БТК разпространява реклама, с която заблуждава потребителите за предлаганата от компанията услуга Viva Free, обявявайки я като първия в България тарифен план без договор. Заради това Мобилтел сезира Комисията за защита на конкуренцията, като настоява пред същата за спиране на рекламата, което ще предотврати нелоялната конкуренция.
В рекламата на Viva Free са налице две твърдения, които подвеждат потребителите. На първо място, Vivacom Free e мобилен план, който не е без договор, каквото е твърдението от рекламата. Макар и безсрочен, договор за услугата има и клиентът се обвързва с определени условия при сключването му.
Освен, че Viva Free не е тарифен план без договор, той не е и първият мобилен план без срочен договор. Още от ноември 2008 година Мобилтел предлага абонаментен план, който не е обвързан със сключването на срочен договор - LOOP UP2U. От тогава компанията предлага на своите абонати възможност да се възползват от този тарифен план, без да сключват срочен договор.
С тези аргументи Мобилтел подкрепи искането си към КЗК да спре до разрешаване на спора рекламата на БТК, която заблуждава потребителите и по този начин създава нелоялна конкуренция.