Вторият най-богат човек в света – милиардерът Карлос Слим, реши да вложи 40 млн. долара в Shazam. Става въпрос за създаденото от едноименната британска компания мобилно приложение, което позволява на телефона ви да „чуе“ музиката, която се носи в стаята, и да ви "каже" коя е конкретната песен, кой я изпълнява и откъде можете да си я купите.
Инвестицията е част от подписаното стратегическо партньорство между амбициозните създатели на Shazam и притежаваният от Слим телекомуникационен гигант America Movil. Тя идва преди готвеното първично предлагане на акции, с което от Shazam искат да излязат на борсата.
Освен че закупува сериозен дял в британските разработчици, America Movil поема и ангажимента тяхното мобилно приложение да бъде предварително инсталирано върху смартфоните, които гигантът продава в Латинска Америка.
От Shazam, които в момента имат около 70 млн. активни месечни потребители по света, коментират, че ходът ще им помогне да навлязат в телевизионния сектор. По думите на изпълнителния директор на британската компания Рич Райли оттук нататък предстои „изцяло нова фаза на растеж“ за Shazam.
Самото приложение работи като записва през микрофона на телефона музиката и я сравнява с база данни от 27 млн. песни. Приходите идват от функцията, с която Shazam насочват потребителите към iTunes, където те могат да си купят чутата песен или към Spotify, където да направят абонамент.
Напоследък сериозен става и дялът от приходи от телевизионни рекламодатели. Потребителите в САЩ вече могат да ползват Shazam, за да разпознават брандовете, показвани по телевизията, и така да отключват специални промоции за закупуване на рекламираните продукти.