Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски ще настоява за законови промени, с които да бъде въведен праг за автобусите, които се движат по редовните линии, задължителни колани в автобусите, както и антиблокиращи системи. Друга мярка предвижда монтирането на пощенски кутии за жалби, които да стигат до министъра.
Това заяви тази сутрин в ефира на bTV самият Московски. Той не се нае да прогнозира какво ще бъде ограничението в годините и добави, че то само по себе си не решава проблема.
Преди няколко месеца тогавашният заместник-министър предложил да бъде въведена горна граница от 10 години на автобусите, които извършват случайни превози и превозват деца. Идеята била отхвърлена обаче с мотива, че проблемът не е във възрастта на машините, а в контрола.
Сред промените до края на годината трябва да заработи и система за видеоконтрол на пунктовете за извършване на годишен технически преглед на моторните превозни средства. Тя ще бъде
свързана с централните администрации и ще предоставя снимков материал и времето, в което и за което за извършва техническата проверка.
По този повод министърът обяви, че има съмнения за извършен фиктивен преглед на автобуса, който уби осем души, тъй като времето на проверката съвпада с това на разписанията на курсовете, които е извършвал. Пунктът в Карнобат, в който е извършен
този преглед, вече е затворен за комплексна проверка и едва ли някога ще бъде отворен, прогнозира министърът.
Той допълни, че категорично не одобрява шофьорите да са монтьори на пътя, но законът не го забранява - изискването е превозното средство да е технически изправно по време на превоз.
Междувременно лидерът на "Атака" Волен Сидеров поиска оставката на министър Московски. Лидерът на националистическата партия коментира, че трагедията може и да не се е случила, ако Министерство на транспорта си е гледало работата, предаде Агенция "Фокус".
Аз не знам кой досега е уволнен и дали са взети някакви мерки, но според нас министърът на транспорта трябва да е готов с оставката си по въпроса за това защо в България продължават да се дават лиценции на съмнителни, да не кажа криминални турски фирми, които в момента държат този вид транспорт. Турски фирми в България имат монопол върху този транспорт, те поддържат неизрядни технически транспортни средства и това се знае от години, заяви Сидеров.
Той попита защо МТИТС продължава да поддържа лицензите на тези фирми и посочи, че тук става въпрос за големи рушвети, както и за една икономическа инвазия на Турция в България.