Коланите в автобусите стават задължителни?

16.06.2011 | 11:33
по статията работи:
Министър Московски с конкретни предлжоения за промени в закона. Волен Сидеров поиска оставката му
Коланите в автобусите стават задължителни?

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски ще настоява за законови промени, с които да бъде въведен праг за автобусите, които се движат по редовните линии, задължителни колани в автобусите, както и антиблокиращи системи. Друга мярка предвижда монтирането на пощенски кутии за жалби, които да стигат до министъра.

Това заяви тази сутрин в ефира на bTV самият Московски. Той не се нае да прогнозира какво ще бъде ограничението в годините и добави, че то само по себе си не решава проблема.

Преди няколко месеца тогавашният заместник-министър предложил да бъде въведена горна граница от 10 години на автобусите, които извършват случайни превози и превозват деца. Идеята била отхвърлена обаче с мотива, че проблемът не е във възрастта на машините, а в контрола.

Сред промените до края на годината трябва да заработи и система за видеоконтрол на пунктовете за извършване на годишен технически преглед на моторните превозни средства. Тя ще бъде свързана с централните администрации и ще предоставя снимков материал и времето, в което и за което за извършва техническата проверка.

По този повод министърът обяви, че има съмнения за извършен фиктивен преглед на автобуса, който уби осем души, тъй като времето на проверката съвпада с това на разписанията на курсовете, които е извършвал. Пунктът в Карнобат, в който е извършен този преглед, вече е затворен за комплексна проверка и едва ли някога ще бъде отворен, прогнозира министърът.

Той допълни, че категорично не одобрява шофьорите да са монтьори на пътя, но законът не го забранява - изискването е превозното средство да е технически изправно по време на превоз.

Междувременно лидерът на "Атака" Волен Сидеров поиска оставката на министър Московски. Лидерът на националистическата партия коментира, че трагедията може и да не се е случила, ако Министерство на транспорта си е гледало работата, предаде Агенция "Фокус".

Аз не знам кой досега е уволнен и дали са взети някакви мерки, но според нас министърът на транспорта трябва да е готов с оставката си по въпроса за това защо в България продължават да се дават лиценции на съмнителни, да не кажа криминални турски фирми, които в момента държат този вид транспорт. Турски фирми в България имат монопол върху този транспорт, те поддържат неизрядни технически транспортни средства и това се знае от години, заяви Сидеров.

Той попита защо МТИТС продължава да поддържа лицензите на тези фирми и посочи, че тук става въпрос за големи рушвети, както и за една икономическа инвазия на Турция в България.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 04.11   1429 г. – Арманяк-бургундска гражданска война: Жана д'Арк освобождава Сен Пиер льо Мутие. 1501 г. – Катерина Арагонска (по-късно първа съпруга на Хенри VIII)...