Назначена е държавна приемателна комисия за изготвяне на Акт 16 за реконструкцията и на терминала гара Драгоман и пътна връзка към него. Комисията е сформирана със заповед на началника на „Дирекция за национален строителен контрол" (ДНСК) и ще приключи своята работа на 9 март .т.г. Изграждането на терминала за комбинирани превози (Ро-Ла) започна през лятото на миналата година.
Целта е тежкотоварните автомобили, които пътуват от Европа за Турция и Близкия изток да не преминават изцяло територията на България, а още на гара Драгоман да бъдат натоварени върху влакове.
Сред очакваните ефекти след пускането на терминала са повишение на приходите от инфраструктурни такси; повишение на дела на железопътния транспорт на транспортния пазар; намаляване на разходите за пътна инфраструктура чрез отклоняване на тежкотоварните автомобили от първокласен път Е 80, са сред очакваните ефекти от строителството на терминала. Ще се регистрира и намаляване на вредните емисии в атмосферата, както на територията на община Драгоман, така и по протежението на цялото жп трасе Драгоман - София - Пловдив - Свиленград, съобщиха от Национална компания "Железопътна инфраструктура (НКЖИ).
Откриването на терминала за "Ро-Ла" превози ще разкрие приблизително 20 нови работни места на територията на община Драгоман. Ще се осигурят постоянни приходи от наеми за сгради и паркоместа, за НКЖИ и общината.
Железопътното развитие на терминала е с два коловоза с полезна дължина на всеки от тях по 300 метра. Като основа са използвани съществуващите коловози на бившия ледопункт. Достъп на подвижен железопътен състав е осигурен от гара Драгоман. Пътната част на РО-ЛА терминала включва пътен обход, който посредством два обръщателя осигурява маневреност на входящите камиони. За изчакващите камиони е изграден паркинг. Достъпът до терминала се осигурява чрез пътна връзка от съществуващия международен път за Калотина.