В България все повече се консумират вина с неясен произход и качество, но с ниска цена, които идват от т. нар. сив и почти черен сектор. А той е приблизително половината от вътрешния пазар. Това обяви председателят на Националната лозаро-винарска камара проф. Пламен Моллов. Според него потреблението на вина у нас е константна величина и не се променя в зависимост от кризата или други фактори. Промемен е само профилът на консумираните вина.
Българското вино не е познато добре по света и за продажбата на всяка бутилка се води люта битка. Русия си остава основният външен пазар за страната ни като там се изнасят над 50% от българските вина. Същевременно между 18 и 20% е износът за Полша, на практика се изнася в почти всички страни по света, но количествата са символични.
До сега не е реализиран нито един проект за промотиране на български вина, въпреки че Националната лозаро-винарска камара има подготвени проекти за Китай, Канада, САЩ, Русия, Индия и Великобритания, посочват от Радио Пловдив. Проф. Моллов допълни, че пазарите са изключително стагнирани, браншът е много консервативен и трудно се пробива.
Междувременно стана ясно, че 32 фирми участват в Международния конкурс за вина и ракии. Това е с 8 повече от миналата годинаТе се явяват с общо 315 проби. Винопроизводителите са от България, Молдова, Румъния, Словакия и Франция. Вината са 253, 54 са ракиите, а брендитата - 8, информира Дарик радио.
Моллов обясни, че ще бъдат наградени около 30% от пробите. Голяма част от тях имат над 84 точки при възможни 100.