Прессъoбщенията са тотално ненужни като средство за правене на PR. Това заяви Кристоф Жинисти, президент на IPRA за 2013 г. на конференция “Силата на интелигентните комуникации”.
Econ.bg е медиен партньор на събитието.
Според Жинисти PR-ът коренно се е променил, но не е станал дигитален, а социален. Отдавна не е достатъчно просто да разпратиш съобщение за своя продукт до медиите, които да покажат това съобщение на хората. Новата роля на PR-а е да общува директно с хората. Тълпата е барометърът, тя налага мненията, обясни експертът. При новия начин на комуникиране с клиентите, според Жинисти, са важни три неща:
Вяра. Хората имат изградено мнение за дадена компания, продукт, личност. Трябва да слушате и анализирате публиката, обясни Жинисти. От голяма полза за това “слушане” са социалните медии.
Експертът даде пример с туризма в Египет, който е сериозно пострадал заради факта, че много хора вярват, че не е безопасно да посещават страната в момента. Жинисти разказа за свой приятел, който е отишъл да види Пирамидите през юли и се оказал единственият човек там в момента.
Емоции. Помислете за това колко продукта купувате, защото ги свързвате с нещо, с даден сантимент? PR експертът даде пример с Apple, при която манията по марката няма нищо общо с продукта. Компанията обикновено е харесвана или мразена заради нерационални причини.
Активизъм. В днешно време хората са склонни да се обединят срещу вас или във ваша полза. Така наречените “сантиментални тълпи” създават почвата, на която ще отглеждате продукта си, обясни Жинисти.
Starbucks например не плащат данъци никъде другаде освен в САЩ. Това кара хората да се настройват срещу марката и да я бойкотират, каза експертът.
Жинисти посъветва PR специалистите да слушат публиката, да разговарят и да бъдат готови да реагират бързо. Той посочи, че интернет е само придатък на общуването и хората не са дигитални. В подкрепа на това експертът показа следното вдъхновяващо видео: