През 2011 г. най-търсената стока за покупка на изплащане от българските потребители бяха лаптопите, а не телевизорите, които бяха предпочитани до 2010 г. Това показва третото издание на класацията "JetCredit топ 10”, изготвена от компанията за потребителско кредитиране "БНП Париба Лични Финанси".
Според друго проучване, проведено от компанията, през 2011 г. лаптопите изместиха също и настолните компютри като предпочитана ИТ стока и през 2011 г. на изплащане бяха продадени 4 пъти повече преносими отколкото стационарни компютри. През последната година бяха получени повече от 42 000 молби за финансиране на покупката на лаптопи от БНП Париба Лични Финанси, България, което е около 15% от общия брой на молбите за потребителски кредит JetCredit.
Средната цена на най-популярния модел лаптоп през 2011 г. е била между 900 и 950 лева, което е малко по-ниско от средната цена на най-предпочитания модел през 2010 г., която беше 970 – 1020 лв.
След лаптопите, най-много на кредит се купуват телевизори и перални машини. Това е интересна тенденция, тъй като дълго време телевизорите бяха безспорен лидер в областта на покупките на изплащане. Експертите обясняват тази промяна с по-широкото навлизане в бита на интернет и на WiFi технологията. Днес за много хора е изключително важно да бъдат on line и поради това устройства като преносимите компютри стават все по-популярни. Лаптопите допринесоха и за промяна в потребителските навици за съхранение и възпроизвеждане на музика и видео. Те постепенно изместват домашните аудио системи и видео плейъри и вече са възприемани като необходимост наред със "стандартната” домашна техника като телевизори, хладилници, готварски печки и други.
Цената на телевизорите купувани на изплащане е значително по-ниска от тази през 2010 г. Според данните от рейтинга, през 2011 г. клиентите са предпочитали по-евтини телевизори с по-ниски характеристики. През 2010 г. средната цена на най-предпочитания модел беше 830-880 лв., а през 2011 г. тя беше 550-630 лв.
Има значителна промяна и по отношение на хладилниците, купувани на изплащане. През 2010 г. средната цена на най- предпочитания модел беше между 640 и 680 лв. за хладилник с долно разположен фризер. Най-търсеният модел през 2011 г. беше по-евтин с около 250 лева, а уредът е по-малък и с горно разположена камера. Тази тенденция има две възможни обяснения. Първото е, че поради кризата българите ограничават своите разходи, но в същото време желаят да притежават модерен и енергоспестяващ хладилник на разумна цена. От друга страна домакинствата, които вече имат нови уреди, купуват по-малки хладилници за имотите си в провинцията.
Цените на половината от най-търсените стоки в топ 10 не се промениха значително през 2011 г. в сравнение с 2010 г., но се наблюдават разлики по отношение на техническите характеристики. Добър пример за това са стационарните компютри, при които най-популярният модел запази цената си от 500-550 лева. Промяната е, че най-често купуваният на изплащане модел през 2010 г. беше с 320 GB хард дисково устройство и 3GB оперативна памет. РС-та от 2011 г. са с 500 GB хард диск и 4 GB памет. През миналата година клиентите търсеха не само по-мощни компютри, но и по-висок клас монитори. С това се обяснява и фактът, че през 2011 г. най-популярният модел в тази категория беше по-скъп в сравнение с 2010 г. Според експертите това се дължи на все по-широката употреба на домашните РС-та за видео игри и за гледане на HD филми.
Класацията показва, че стоки като перални машини, готварски печки, климатици и бойлери не само че запазиха средните си цени от 2010 г., но и характеристиките им са се променили незначително.