Липсва инвеститорски интерес към гарите и летищата

30.06.2011 | 09:33
по статията работи:
Скоро ще бъдат открити процедури за пристанищата Русе, Лом и Варна. Портът в морската ни столица най-вероятно ще бъде отдаден изцяло, а русенският - на 3 части
Липсва инвеститорски интерес към гарите и летищата

Нито един инвеститор не проявява интерес към концесия на летищата Горна Оряховица, Пловдив и Русе, както и към стопанисването на жп гари. За това призна вчера зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев. Единственият позитивен опит на правителството с концесиите на инфраструктура е за бургаското пристанище, което се стопанисва от параходство "Български морски флот", посочи още той.

Добри новини има за теснолинейката до Пирин Септември-Добринище, към която интерес проявяват немски инвеститори с намерението да я превърнат в туристическа атракция. Германците вече събирали данни за броя на пътниците и обема на товарите по линията, пише в днешния си брой вестник "Сега".

Скоро ще бъдат открити процедури за пристанищата Русе, Лом и Варна. Портът в морската ни столица най-вероятно ще бъде отдаден изцяло, а русенският - на три части. Концесионната процедура за пристанище Лом ще тръгне за втори път, след като първата се провали заради съдебни спорове между кандидатите - фирми на предприемачите Васил Божков и Христо Ковачки.

МТИТС вече е запитало Европейската инвестиционна банка и Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие дали може да даде ход на концесионната процедура за летище София преди изплащането на заемите, с които се построи терминал 2. Към края на 2010 г. неизплатени бяха около 80 млн. лв.

Нов терминал на софийското летище няма да се строи. В момента терминал 1 използва около 60% от капацитета си, а терминал 2 - 75%. С изграждането на две нови пътеки за рулиране и нови ръкави на терминал 2 капацитетът на аеропорта ще се качи с нови 40% пресметна Кичев. Всъщност основен ремонт на терминал 1 и козметични промени по терминал 2 ще са основните задължения на частния стопанин на летището.

Модернизацията на жп линията София-Видин вероятно ще се прави на етапи, защото е скъпа, а няма достатъчно средства, обясни от своя страна министър Ивайло Московски. Превръщането на влаковата линия до Дунав мост (с дължина 222.5 км) ще струва към 2.5 млрд. евро. Сега пътуването от Видин до София отнема 5.5 часа, идеята е времето да бъде съкратено на 2 часа и 20 минути, поясни министърът. По новото трасе товарните влакове ще се движат със 120 км в час, а пътническите - с до 160 км/ч.

Московски отчете, че по оперативна програма "Транспорт" вече са изплатени почти 404 млн. лв., което е повече от 10% от целия й бюджет. Най-много пари са отишли за изграждането на столичното метро.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 07.11   1659 г. – Сключен е Пиренейският договор, който слага край на Френско-испанската война. 1816 г. – Александър I Павлович – цар на Русия и крал на Полша...