Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев съобщи пред журналисти, че е възложил на изпълнителите на поръчката за изработването на туристическото лого на България да се консултират с всички, изразили неодобрение към него, и за тяхна сметка да го преработят във вид, който да бъде приет от българското общество и професионални среди.
Искането от моя страна беше още отпреди 10 дни, уточни Добрев, цитиран от БТА.
Очаквам минимум 5 процента ръст на броя на туристите през зимния сезон и аналогичен ръст през лятото, посочи той, след като откри туристическата борса в София.
Преди това днес от МИЕТ отрекоха обвинението, че новото туристическо лого на страната ни е копирано от това на Киргизстан. "Работата по логото е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан", заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в МИЕТ в ефира на bTV.
Според проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Според някои мнения логото на България прилича удивително много на това на Киргизстан. Колаж: iNews.bg
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.