Столичната община проучва идеята за изграждане на естакада на възловото кръстовище на Орлов мост, за да се избегнат светофарите, които сега тормозят и шофьори, и пешеходци, научи в. "24 часа".
Идеята е под моста да се направи второ ниво на движение, което ще е продължение на бул. "Христо и Евлоги Георгиеви".
Пътните платна ще се изградят на нивото на реката по подобие на естакадата на Лъвов мост, чието строителство ще стартира до дни.
На ниво терен ще остане потокът коли, които идват съответно откъм "Плиска" и "Цар Освободител". Преминаването през възловото кръстовище ще стане безконфликтно, като ще се премахнат светофарите.
Засега обаче там не се предвижда кръгово движение, каквото ще има при Лъвов мост.
По думите на зам.-кметът по транспорта Любомир Христов се проучват различни възможности. "През септември ще направим компютърно модулиране на проекта с такъв вид промушване под моста на бул. "Христо и Евлоги Георгиеви". Тогава ще сме наясно как подобно решение ще облекчи преминаването през кръстовището", обясни той.
Реконструкцията трябва да стане до няколко месеца, тогава ще са готови и прогнозните сметки колко ще струва свалянето под моста на част от бул. "Христо и Евлоги Георгиеви". Плановете са това да се направи паралелно със строителството на третия лъч на метрото, тъй като под Орлов мост ще се копае за станция.
Ако общината получи финансиране, изграждането на новата метролиния може да стартира още догодина и да е готова за три - четири. Подобно решение е заложено в проекта и за кръстовището на бул. "Цар Борис III" и ул. "Житница", която ще мине на долно ниво. Изграждането на естакадата се планира заедно с разкопаването на тунела за третата линия на метрото.
Още през пролетта на следващата година кръстовището на Орлов мост ще бъде освежено. Ще се поднови асфалтът, който сега е нагънат. Това ще стане паралелно с ремонта на "Цариградско шосе" в участъка от алея "Яворов" към Окръжна болница, каза Христов.