Началото на информационната кампания за представяне на първичното публично предлагане (Initial Public Offering - IPO) на социалната мрежа Facebook е предвидено за следващия понеделник (7 май). Това означава, че същинската търговия с акции на компанията може да започне на 18 май, съобщава агенция "Ройтерс", позовавайки се на анонимен източник.
В предстоящото събитие дейно участие ще вземе и изпълнителният директор и създател на Facebook Марк Зукърбърг, е съобщил друг източник. Оказва се, че през последните месеци той е следил лично развитието на ситуацията около листването на най-голямата социална мрежа на борсата. Самата компания за момента отказва коментар по темата.
Мнозина наблюдатели не очакваха появата Зукърбърг в официалното откриване на кампанията, тъй като той пропусна срещата с анализаторите през март. На нея вместо него присъстваха двама от ръководителите на Facebook - главният оперативен директор Шерил Сандбърг и главният финансов директор Дейвид Еберсман. С това си поведение Зукърбърг подразни част от бъдещите инвеститори в социалната мрежа, които очакваха появата му сред презентаторите.
Кампанията по IPO, на която ръководството на съответната компания представя на потенциалните инвеститори своята стратегия за развитие, обикновено продължава между една и две седмици. Ако тя върви особено добре, търговията с акции може да започне няколко дни по-рано от очакваното.
IPO-то на социалната мрежа има шанс да се превърне в най-голямото в историята на Силициевата долина. Facebook може да спечели от излизането си на борсата между 5 и 10 млрд. долара, сочат предварителните разчети на финансовите анализатори.