Поведението при пазаруването се сменя. Това доказва проучване, направено в САЩ сред потребителите на смартфони. Близо 39% от тях използват телефоните си, за да извършват малки плащания, да сканират баркодове или да свалят купони.
От факта, че двата типа пазаруване (на място и онлайн) все повече се сливат, ще спечелят както самите потребители, така и търговците. Те ще могат да се възползват и да комбинират ползите и от физическото пазаруване, и от пазаруването през интернет. Това сочи докладът, описващ потребителското поведение, съставен от Копенхагенския институт за бъдещи науки, съвместно с Ericsson ConsumerLab.
В него се идентифицира едно ново явление, което може да бъде наречено „пазаруване от следващо поколение“. Този феномен идва в отговор на желанието на клиентите да съчетаят най-добрите аспекти от традиционното пазаруване и новият шопинг.
Шефът на отдел Проучвания към Ericsson ConsumerLab Майкъл Бьорн коментира: "Потребителите правят пазаруването част от естествения поток на всекидневния си живот. В резултат те искат приложения, които правят изживяването по време на пазаруване удобно, а не хаотично".
Като цяло тенденцията, която може да се проследи, е, че притежателите на смартфони са по-заинтересовани от онлайн пазаруването от тези, които нямат такива. В 8 от общо 12-те анализирани категории, потребителите са предпочели комбинация от пазаруване на място и онлайн пред опцията за само единия вид.