През последните осем месеца щатският технологичен производител Microsoft е генерирал продажби от своя таблет Surface в размер на 853 млн. долара. Макар и да изглежда внушителна, сумата е незначителна на фона на 25-те милиарда долара, които лидерът на таблетния пазар Apple получава от продажбата на своя iPad за същия период, коментират от „Бизнес инсайдър“.
Данните за продажбите на Surface са за периода от октомври миналата година до юни тази година.
С таблета Microsoft се опитаха да създадат силен Windows бранд и в същото време да конкурират успешно възхода на iPad. И в двете стратегически направления до момента компанията на Стив Балмър бележи минимален успех.
За да се измъкнат от неприятната ситуация, от Microsoft дори се видяха принудени да орежат цените на модела Surface RT с 30% , което доведе до отписване на активи в размер на 900 млн. долара.
За момента не е ясно колко точно таблета от серията са били продадени, но ако се приеме, че средната им цена е от 650 долара, то достигат до около 1,3 млн. бройки. За същия период Apple са продали 56,8 млн. iPad-a.
Въпреки обезсърчителните резултати от Microsoft заявиха, че не се отказват от проекта Surfacе. Те обявиха, че продължават да работят върху таблета си и ще представят нови модели през идните месеци.