Национална компания „Български държавни железници” обединява „Холдинг БДЖ”, „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД и „БДЖ-Товарни превози” ЕООД в едно дружество. На брифинг в ресорното ведомство транспортният министър Николай Събев представи борда на директорите на новата компания и екипа си от заместник-министри.
Амбицията е БДЖ да се модернизира и да излезе на печалба през 2023 г. От 2024 г. дружеството вече няма да получава подпомагане от държавата. Ще се направи пътна карта за мерките, които ще се предприемат за модернизацията. Целта е да няма забавяне на графици, да има свързаност между градовете и влаковете да са приятни за ползване. "Продължаваме промяната", така министър Събев обяви промените в икономическия модел на железниците.
В борда на директорите влизат Любомир Арсов, Симеон Ефтимов, Кирил Григоров - председател на СД, Петко Петков и проф. Йордан Мирчев. До 7 месеца новата компания трябва да стане факт, според проф. Мирчев. За държавните товарни превози новото ръководство си поставя цел 10 млн. тона превозени товари при средно 6-7 млн. тона.
Това ще се случи с пренасочване на автомобилните превози от магистралите към жп композициите. От 2002 г. насам БДЖ е натрупало 421 млн. лева загуба. В железниците готвят петгодишни програми за развитие.