4 години след COVID пандемията автомобилните дилъри и купувачи са изправени пред нов проблем. Колите, регистрирани по това време, чието ниво на оборудване не отговаря на официалните спецификации,
сега навлизат на пазара на употребявани автомобили, с противоречиви за оборудването си цени.
Тези коли, които английското издание Autocar нарича COVID автомобили, са жертви на глобален недостиг на части, причинен от пандемията през 2020 и 2021 г. Полупроводниците, които се вграждат
навсякъде в съвременните коли - от отопляеми седалки до безжични зарядни устройства, бяха най-трудните за намиране части, тъй като производителите на телефони, игрови конзоли и компютри се втурнаха
да отговорят на нарастващото търсене на техните продукти от хората, затворени в домовете си по това време.
Изправени пред възможността за ограничени доставки или дори пълната им липса, някои производители на автомобили премахнаха много функции, които зависят от полупроводниците.
В резултат на това значителна част от новите автомобили, доставени през 2022 г., нямаха спецификационни характеристики, включително безжични зарядни устройства за телефони, екрани за информация и
развлечения, навигационни системи, вътрешно осветление и електрическо регулиране на седалките.
Тогава експерти от бранша предупредиха за риска такива автомобили да навлязат на пазара на употребявани автомобили в рамките на две години. Техните прогнози се оказаха верни, пише
Autocar./Plovdiv24