Около стандарта „Стара планина" се развилня истинска стихия. След като производителите обявиха, че може да спрат да произвеждат продукти по стандарта, от асоциацията им се събраха, за да обсъдят възможните варианти. Така или иначе, варианти има, но какъв ще е окончателният отговор на фирмите, ще стане ясно след седмица.
"Другата седмица ще има общо събрание, на което ще се съберат всички фирми, ще се вземе решение какво ще се прави оттук нататък. Все още няма никаква яснота. Все пак фирмите, закупили логото "Стара планина", са 100 и е редно всеки да каже какво мисли и на тази база да се взима решение", каза пред портала Vsekiden.com директорът на Асоциацията на месопреработвателите Светла Чамова.
"Вчера имахме среща в асоциацията и говорихме също за варианта продуктите да минат на друг стандарт. Не такъв, подписан от генералния директор и контролиран от Националната ветеринарно-медицинска служба (НВМС), а на такъв, който е към Комитета по стандартизация. Тогава контролът е много по-стриктен - освен от НВМС, такъв ще се изпълнява и от външни контролни органи", обясни Чамова.
"Този стандарт е за контролирано качество. Става въпрос за Български държавен стандарт, който се прави от Комитета по стандартизация. Процедурата по влизане е дълга, но контролът за прилагане ще е работа на друг контролен орган, който ще е много по-силен и който ще се избере в последствие. Тогава никой министър няма да си позволява политически да прави такива изказвания", категорична бе тя.
Според Чамова причината за атаките на министър Найденов "не е месарска, а някакъв интерес. Ако всички фирми се откажат от "Стара планина", идеята просто ще умре. Тогава министърът трябва много да съжалява за случилото се. Но ние му даваме още един шанс. Наистина не знаем какво да си мислим. Не ни е страх от нищо, нито от контрол, нито от друго", допълни Чамова.
Относно това, че покупките на продуктите "Стара планина" бележат спад, тя коментира, че това е нормално. "Нормално е след първоначалния бум всеки да опита, очакваше се да има спад в купуването. Но и ролята на министър Найденов беше достатъчна, за да направи този спад по-чувствителен. Независимо, че на практика няма изобщо соя в продуктите, у хората остана едно чувство, че са лъгани", каза още Чамова.