Най-силната страна от моя принос ще бъде управлението. Това заяви по време на представянето си днес новият председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Сергей Михалев, предаде Агенция "Фокус". Сред силните си страни той посочи още "подреждането на нещата, следването на графиците, контрола, създаването на електронни документи".
Пътната агенция трябва да стане модерна структура. Очаква се в рамките на месец да бъде готов екшън-план за действие, който Сергей Михалев да представи, стана ясно по време на събитието.
Бих искал да ме разглеждате като човек, който идва с ноу-хау, заяви новият шеф. Той помоли за "кредит на време" и обеща редовни пресконференции.
В Управителния съвет на АПИ на мястото на германския експерт Клаус Щоле ще бъде Николина Николова. Тя е завършила УНСС, има практика в ЕК и завършени специални курсове в Харвард. Очаква се Николова да бъде временно част от УС на пътната агенция до началото на лятото, след което ще премине на работа в държавната компания за стратегически инфраструктурни проекти. Лазар Лазаров остава член на УС на АПИ.
Според информации от последните дни работата на Щоле у нас е завършила с дострояването на магистрала "Люлин".
На въпрос, какви са компетенциите му по отношение на строителството на пътища, Михалев отговори: Знам за стратегиите, свързани с пътищата на държавата, запознал съм се с доста голямо количество документи по Оперативна програма "Транспорт”. Всеки един човек, който е живял в тази държава, грижи се за близките си и пътува, дали заради хоби, дали да посети приятели, разбира от това, в какво състояние са били пътищата през тези години. Следователно, въпросът ви на темата, колко аз разбирам от пътища, не е много точен и не е много конкретен.
Досегашният директор на агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов е подал оставката си, тъй като не е съгласен да бъде създадена държавна компания за стратегически инфраструктурни проекти. Това съобщи самият той днес и уточни, че неговото разбиране е, че в агенцията трябва да се случва всичко, свързано с пътната инфраструктура.
Не мога да се съглася със създаването на нова компания, защото това ще създаде конкуренция между двете структури, обясни Йотов пред журналисти. По думите му съобщенията за бъдещите високи заплати в новото дружество вече създавали напрежение в агенцията, предаде Дневник.bg.
В заключение той обясни, че становището му за развитие на пътния сектор е по-различно от това на министър Плевнелиев "и в това няма нищо лошо".
Според министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев има приемственост в пътната агенция. Той добави, че е благодарен на Божидар Йотов за работата, която е свършил и че няма претенции към работата му.
Промяната в ръководството на пътната агенция няма нищо общо с искане на оставки от когото и да било, каза регионалният министър, предаде БТА. Той добави: Нито премиерът, нито други политически сили не са искали оставката на Йотов.
Държавната компания за стратегически инфраструктурни проекти е нещо, което има в много страни. Част от тях дори отчитали съжаление, че не са я създали по-рано, коментира още Плевнелиев.
Според него в цяла Европа тези компании са доказали ускоряване на усвояването на европейски средства. Освен това, Европа и редица европейски институции одобряват създаването й. По никакъв начин не отнемаме от мотивацията и от проектите на Пътната агенция, заяви министърът. Той коментира, че не се притеснява, че компанията ще се плащат големи заплати и добави, че хората там ще се назначават само на база конкурси.
Няма поле за конкуренция между Държавната компания за стратегически инфраструктурни проекти и Агенция "Пътна инфраструктура”, коментира Плевнелиев. По думите му новата структура ще се занимава само с магистралите "Струма”, "Хемус”, "Черно море”.
Новият етап от работа на Пътната агенция изисква по различен подход, мениджърския подход. Съзнателно търсехме решение – шеф мениджър и съответно – пътищар и човек, който може да усвоява еврофондовете, каза министърът.
Според него АПИ трябва да ускори още Оперативна програма "Регионално развитие”, да работи с електронни системи, да се създаде система за дългосрочна мотивация на кадрите й.
Сергей Михалев е инженер по "Електроника и автоматика". 7 години е бил в Ксерокс България ЕООД, като последната заемана позиция в компанията е била търговски директор. 3 години е заемал поста на генерален директор на 3КОМ България ЕООД. В периода 2006 - 2008 г. е бил директор "Информационно и технологично обезпечаване" на Летище София става ясно от информацията на МРРБ.