Наистина има разлика между новата и старата част на магистрала „Тракия”. Въпреки това за реабилитирането на отсечката между София и Стара Загора няма пари. Това обяви председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров в ефира на bTV. Той обясни: "70 млн. лева струва рехабилитацията на тези 70 км, но бюджетът ни беше отказан в НС миналата година. Затова парите няма да стигнат и за още около 45 км стари участъци от АМ „Хемус”, които са както на територията на Варна и Шумен, така и на София”.
Ремонтът на старата част беше определен като приоритет за пътната агенция. Въпреки това ремонтът ще се случи, когато бъдат намерени пари. Водят се преговори по въпроса с премиера Бойко Борисов и министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
За "изкърпване” на цялата пътна мрежа в България са необходими 1 милиард лева, а приходите от винетни стикери възлиза на едва 205 млн. лева. Лазаров изчисли, че ще са необходими 10 години, за да бъдат рехаблитирани всички 22 хил. километра пътища.
„50 млн. лева е само зимното поддържане, 20 млн. е издръжката на цялата система – основни и аварийни ремонти, 50 млн. остават за кърпене, а трябва общо 1 милиард, няма как да станат нещата с магическа пръчица”, каза още Лазаров. Той добави, че строителството на нови пътища и магистрали сега е приоритет: „Ако те не се направят, ще си кърпим вовеки веков. Причината – товарният трафик, който разваля пътищата, сега се движи хаотично – по селски участъци и места с по-малко трафик. Искаме този трафик да го качим на магистралите”.