Купуването на гласове като явление, което трябва да бъде премахнато. Платените реклами на партиите лишиха гласоподавателите от възможността да си създадат ясна картина за това, което се случва. Това заяви в интервю за БНР ръководителят на ограничената мисия на Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа (ОССЕ) за наблюдение на изборите в България Вадим Жданович.
Запитан за становището на ОССЕ за платените реклами на политическите партии, с които на практика водиха предизборната си кампания, Жданович отговори, че е имало негативно отражение върху самите медии. Рекламите са ограничили възможността медиите да отразяват професионално предизборната кампания. Това ще бъде един от проблемите, които ще поставим и ще отправим препоръки.
На въпрос дали тези 100 досъдебни производства, които Прокуратурата заведе във връзка с изборите, са голяма цифра или не, Жданович каза, че Организацията не се произнася дали цифрата е голяма или не, а гледа по същество.
"Знаем, че МВР и прокуратурата са започнали тези разследвания. Тази информация ни беше подадена и ние се стараем да следим развитието на процеса. Знаем също, че има случаи на купуване на гласове. По принцип предприемането на такива мерки би могло да се приветства, но ние очакваме да видим как ще приключат те. За нас купуването на гласове е явлението с най-висок приоритет от всички останали, които трябва да бъдат спрени", изтъкна още Вадим Жданович.