Онлайн системата за резервации и продажби на билети за влак получи сертификат

28.12.2016 | 16:40
по статията работи: econ.bg
Платформата дава възможност за контрол от страна на кондуктора във влака. В случай на нередовен пътник, чрез нея се издава, не само билет за нередовен пътник, но и глоба
Онлайн системата за резервации и продажби на билети за влак получи сертификат
Снимка: БГНЕС

Централизираната система за издаване на билети и резервации в реално време за ползване на услугите на „БДЖ Пътнически превози" ЕООД беше официално сертифицирана от Българския институт по метрология, съобщиха от министерство на транспорта.

Системата, разработена от „Информационно обслужване" АД, се ползва от всички жп гари и бюра в страната. Тя обслужва всички жп дестинации в България. Чрез нея се предоставя възможност за закупуване на билети и от кондуктора във влака. Тя е достъпна чрез интернет от всяка точка в света.

Платформата дава възможност за контрол от страна на кондуктора във влака. В случай на нередовен пътник, чрез нея се издава, не само билет за нередовен пътник, но и глоба, спрямо тарифите на Националния железопътен превозвач.

Валидирането на билетите позволява на Звеното за вътрешен контрол на БДЖ „Пътнически превози" да подобри контрола над изпълнението на служебните задължения на кондукторите. Всяко действие на служителите, които работят с тази система, се записва и може да бъде проследено.

Централизираната платформа замества досегашната система за билетоиздаване, която повече от 20 години не е модернизирана. Представената система  обхваща цялостната дейност на БДЖ „Пътнически превози" - разписания, композиране на влакове, маршрутизация, тарифиране, контрол, отчитане на приходите от пътници спрямо счетоводни, маркетингови и статистически данни в реално време.

„Информационно обслужване" АД допълнително реализира и интеграция на автоматично въвеждане на данните от  Графика за движение на влаковете в реално време. Това ще улесни и подобри значително работата на системата и ще елиминира необходимостта от ръчно управление от страна на служителите на БДЖ „Пътнически превози".

Проектът за въвеждане на Централизирана система за онлайн покупка и резервация на билети беше представен за първи път в края на 2013 г. В средата на тази година, по време на официалното откриване на жп отсечките Димитровград - Симеоновград, Любимец - гръцка граница в присъствието на министър-председателя Бойко Борисов и министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, беше направена първата демонстрация за покупка на билет във влак.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 20.09   622 г. – Мохамед и негови последователи се преселват от Мека в Медина, което е начало на арабското летоброене. 1378 г. – С избирането за Климент VII за...