Потребителите у нас оценяват с 4,7 по шестобалната система банковите услуги. Финансовите институтции с ниски пазарни дялове все-повече отговарят на изискванията на клиентите си. Освен това по-високите нива на удовлетвореност вече не са привилегии само на големите банки.
Това са част от резултатите от онлайн проучването за "Банка на клиента 2009", проведено сред 1230 клиенти на банкови услуги в цялата страна. Проучването е организирано от в. "Пари" и "Маркет Линкс".
Получените резултати показват, че клиентите в най-голяма степен се влияят от конкретните финансови условия, които получават. На второ и трето място са обслужването и гъвкавостта към различните нужди на отделните клиенти. С най-малка тежест при общата удовлетвореност са развитата клонова мрежа и разнообразните и иновативни продукти.
Нивата на оценките по отделните индикатори варират между "среден" 3 и "много добър" 4.7 по шестобалната скала. Това показва значителна степен на чувствителност на клиентите към получаваните услуги.
Едновременно с това липсата на по-високи стойности от "много добър" са индикативни за наличието на още по-високи очаквания към банките, особено що се отнася до цената на финансовия ресурс. До известна степен това въздейства негативно на нагласата на клиентите да възприемат банковите институции като партньор.