Строителството на АМ Тракия се извършва в срок и се прави всичко възможно новите участъци да бъдат отворени за движение на 1 юли. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова в сутрешния блок на БНТ. Тя обаче поясни, че това няма да бъде направено за сметка на качеството на съоръженията.
Информацията, че пътят в новия участък вече се е нагънал, беше отречена. Въпреки това министърът но потвърди че има забележки по лотове 3 и 4. Основните проблеми са свързани с пътния възел на Нова Загора, циментовата стабилизация и влажните почви. Работи се на 24-часов режим и се извършват по 200 проби на ден за качеството на строителството.
Има проблеми при лот 2, който трябва да свръже Стара Загора и Нова Загора. Там дясната лента е почти готова, а по лявата остава още работа.
"По магистралата няма нищо нагънато, тъй като няма все още асфалт. Проблемът е с пътен възел Нова Загора, който вече се дооправя", повтори Павлова. Тя посочи, че има около 700 м от циментовата стабилизация на пътя, която също не е качествена и ще трябва да се махне и да се направи отново. Корекциите ще бъдат за сметка на изпълнителя. Бордюрите на лот 3 също не са добри и трябва да се поправят. По отношение на последния участък регионалният министър каза, че проблемът е с влажните почви.
На 1 юли тази година ще бъдат пуснати лотове 2 и 3 от магистрала "Тракия". Това съобщи пред журналисти миналата седмица министър Павлова. Тя инспектира строителните работи и анонсира началото на поредица инспекции преди пусковата дата.
В рамките на събитието стана ясно, че лот 2, който свързва Стара и Нова Загора, пък имало вълнообразни участъци, които също трябва да бъдат коригирани. Пътният възел на Нова Загора е слегнал и ще трябва да бъде преработен и възстановен. Подходите към надлеза над автомагистрала "Тракия” при Нова Загора са били пропаднали, защото насипът не е бил уплътнен, и отново ще трябва да бъде преправен, за сметка на строителите.