Параходство Български морски флот - АД сключи договор на построяването на нови 4+2 кораба за превоз на насипни товари с една от трите най-големи корабостроителници в Китай. Корабите ще са с нов, изключително ефективен дизайн и ще са оборудвани с най-съвременните двигатели, механизми и технологии, съобщи моркият превозвач.
Всеки един от тях ще е с товароподемност (DWT) от 45 000 тона, максимално газене от 10.80 метра и с усилен корпус, както и пропулсивен комплекс за плаване в ледови райони като Балтийско море, Азовско море и Канада.
Корабите ще се отличават и с това, че ще имат най-голямата кубатура на товарните си помещения за този сегмент. Очаква се първият кораб да влезе в експлоатация още до средата на 2019, а китайската корабостроителница е потвърдила вече, че в рамките на една година ще може да предаде и останалите пет кораба.
Вече са определени и имената на първите четири кораба - Миджур, Плана, Мальовица и Бузлуджа.
Новата инвестицията от дружеството ще надхвърли 100 млн. долара, но ръководството на Параходство БМФ-АД счита, че е настъпил момент за поетапно преминаване към възможно най-модерни и ефективни плавателни съдове. Според ръководството, това е единствения път към затвърждаване и подобряване конкурентоспособността на флота, съответно пазарните позиции на водния превозвач. От тям припомнят, че през изминалите няколко месеца флота на Параходство БМФ-АД бе попълнен с два чисто нови кораба от последно поколение "Bluetech 42" - Руен и Рила, а догодина се очаква предаването на последните два кораба от този проект - Рожен и Мусала.
С подписването на договорите с китайските корабостроителници е вече ясно, че до средата на 2020 година Параходство БМФ-АД ще разполага със собствен тонаж от над 1.5 млн. тона, при средна възраст на флота от под 7 години, стремейки се да стане най-големия корабособственик на т.нар. „Handy size" кораби за насипни товари в Европа.