Правителството намали таксите, събирани от Агенцията по вписванията. Така над 4 млн. лв. ще останат в бизнеса и гражданите, съобщават от пресцентъра на Министерски съвет.
Намалението е част от мерките за намаляване на административната тежест. В резултат на намалението, което е около 22% върху приходите от такси, изчислено на база на дейността на Агенцията за последната година, в бизнеса и гражданите ще останат близо 4,1 млн. лв.
Най-голямо намаляване на размера на таксите е предвидено при регистрацията на нови търговци – средно с 31% в сравнение със сега действащите такси.
Освен това за дружествата с ограничена отговорност таксата от 160 лв. става 110 лв., за акционерните и за командитните дружества с акции се намалява от 460 лв. на 360 лв., за акционерните дружества
за извършване на банкова и застрахователна дейност – от 1700 лв. на 1300 лв., и т. н.
Ако документите са подадени по електронен път, таксите ще са в половин размер. По-малки такси ще бъдат събирани и за действия и услуги по Правилника за вписванията и по Закона
за регистър БУЛСТАТ.
Намаляването ще има положителен ефект върху стартирането и правенето на бизнес в България, конкурентоспособността на фирмите и навлизането на нови местни и чужди търговци на
пазара, ще облекчи гражданите при снабдяване с удостоверения, преписи и справки.
Същевременно с промени в Правилника за прилагане на Закона за държавна собственост правителството изпълни още една от мерките в плана си за облекчаване на административните тежести.
С приетото постановление отпада изискването юридическите лица, за които е представен единен идентификационен код по Закона за търговския регистър, да представят и удостоверение за актуално състояние. Документите са изискуеми при продажба на земя – частна държавна собственост, на лица, които са собственици на законно построена върху нея сграда.