Преструктурират „БДЖ – Товарни превози“, ако до края на март няма купувач

07.03.2016 | 10:56
по статията работи: econ.bg
Може да се стигне до драстично свиване на разходите, съкращаване на персонал и разпродажба на активи
Преструктурират „БДЖ – Товарни превози“, ако до края на март няма купувач
Снимка: Inews.bg

До края на март трябва да стане ясно дали „БДЖ – Товарни превози“ ще бъде приватизирана. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Той посочи, че е поискал да узнае дали това ще стане факти при последния си разговор с ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.

Московски обясни, че официално "БДЖ - Товарни превози" е в процедура за приватизация, като агенцията няколко пъти е удължавала срока за изготвяне на оценка на компанията.

„Оценката вече трябва да е готова, така че до края на март искам агенцията да вземе окончателно решение - дали ще води преговори за приватизация на "БДЖ - Товарни превози" с шанс да стигне до сделка или, ако няма кандидат-купувач, да прекрати процедурата“, коментира министър Московски.

Той обясни, че е поставил срок до края на март, тъй като, чакайки толкова дълго приватизация, никой не сключва дългосрочни договори с "БДЖ - Товарни превози", а от това компанията губи много товари и свива пазарния си дял.

Министърът заяви, че ако до тогава няма купувач, ще се пристъпи към резервния план, а той предвижда преструктуриране на компанията.

„Това ще бъде болезнен вариант, тъй като ще минем през мерки за драстично свиване на разходите, включително чрез съкращаване на персонала и разпродажба на активи. Затова водим преговори със синдикатите да ги убедим да приемат един балансиран вариант за съкращения, за да оздравим компанията така, че да не генерира повече загуби“, допълни министърът.

Председателят на Синдиката на железничарите в България Петър Бунев заяви, че е наясно с подготвяния план за преструктуриране, но все още не е обсъждан.

„Казано честно, не виждам кой ще купи "БДЖ - Товарни превози", така че със сигурност ще се тръгне към оздравяване и съкращения“, каза Бунев.

Според него обаче е по-добре компанията да бъде оздравена, а не ликвидирана, информира „Стандарт“. По думите му оздравяването е наложително, за да не се изгуби съвсем доверието на клиентите.

Той обаче поясни, че част от персонала ще бъде прехвърлен към компанията на Христо Ковачки "ТБД-Товарни превози", която вече вози сама половината от въглищата от мините към ТЕЦ-овете на Ковачки, които допреди няколко месеца возеше именно "БДЖ - Товарни превози".

„Нека изчислят какъв персонал ще е необходим, за да се возят 6-7 млн. тона товари годишно, да се пристъпи към съкращения и да се върви напред, а не да затриваме предприятието“, категоричен бе Бунев.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...