При промяна на адреса за получаване на пенсия няма да се изисква удостоверение за регистрация по настоящ адрес. Това предвиждат одобрени от правителството промени в Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж, с които се облекчава административната тежест за гражданите.
Новите текстове предвиждат, че при смърт на пенсионер, който е получавал пенсията си по банкова сметка, няма да е необходимо наследниците му да представят в банката документ от НОИ за закриване на сметката. Институциите ще набавят необходимата им информация по служебен път.
При невъзможност да се издаде удостоверение за наследници към необходимите документи за отпускане на наследствена или персонална пенсия ще може да се приложи друг актуален официален документ, удостоверяващ родствената или семейната връзка между лицето и починалия. Така ще бъдат уредени случаите, в които, поради чуждо гражданство на починалия родител или съпруг, удостоверение за наследници не може да бъде издадено и съответно – приложено към заявлението за отпускане на пенсия.
При служебно преизчисляване, осъвременяване или определяне на нов размер на пенсиите поради законова промяна в минималните им размери, разпорежданията ще се връчват само по искане на пенсионера. Тази промяна не нарушава правата им, тъй като възможността те да се снабдят с екземпляр от разпореждането не е ограничена със срок и изрично е предвидено, че срокът за обжалване тече от датата на връчването, се казва в съобщението на правителствената пресслужба.