Пускат част от АМ "Тракия" с временно разрешение за ползване?

10.04.2012 | 09:19
по статията работи: Петър Чернев
Все още не е ясно каква ще бъде максималната скорост на отсечката между Ямбол и Петолъчката
Пускат част от АМ "Тракия" с временно разрешение за ползване?
Снимка: Econ.bg

Плановете на Агенция „Пътна инфраструктура” са в края на юни лотове 2 и 3 от Стара Загора до Ямбол и част от четвъртия лот до пътния възел с първокласното шосе, водещо към Петолъчката, да имат разрешение за експлоатация. Това съобщи за вестник "Монитор” шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров.

Очакват се проблеми с издаването на акт 16 именно за частта от лот 4, защото цялата отсечка от Ямбол до Карнобат е с едно разрешение за строеж и ще се търси вариант как да бъде спазен законът. „Може би там ще се мине с временно разрешение за експлоатация", поясни инж. Лазаров. При всички положения до началото на активния летен сезон тази част от трасето трябва да бъде пусната.

От приемателната комисия на частта от лот 4 ще зависи каква скорост ще бъде разрешена по него -  дали стандартната за аутобан от 130 км/час или както на единствената готова отсечка от "Струма” – 90 км в час, защо тя е с временно разрешение за експлоатация. „При „Струма” между пътен възел Даскалово и Долна Диканя ограничението на скоростта е по-ниско, защото тя следва трасето на стария първокласен път. Трасето в началния участък на лот 4 на „Тракия” ще е съвсем ново и предполагам, че ще може да се даде разрешение да се шофира със стандартната скорост за автомагистрала у нас”, прогнозира Лазаров. 

По договор завършването на последния лот от аутобана към Бургас трябва да завърши през януари 2013 г.. В началото на строежа имаше надежди това да стане по-рано, но оводняването на терена по протежение на немалка част от трасето осуети тези планове. Изграждането на отсечката от „Тракия” от Стара Загора до Карнобат се финансира по Oперативна програма „Транспорт”. След провеждане на търгове за избор на изпълнители стана ясно, че общата цена за изграждането на аутобана е 485,6 млн. лева.

В края на месец февруари Лазар Лазаров успокои, че няма да има забавяне в строителството.

Същевременно в разгара на зимата близо километър от бъдещото трасе на автомагистрала "Тракия" беше залято след скъсване на диги по бреговете река Мочурица. От фирмата-изпълнител бяха категорични, че многократно са предупреждавали за съществуващ риск от наводнение. Независимо от усложнената ситуация, забавяне на строителството на участъка от Ямбол до Карнобат няма да има, стана ясно още тогава.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 20.09   622 г. – Мохамед и негови последователи се преселват от Мека в Медина, което е начало на арабското летоброене. 1378 г. – С избирането за Климент VII за...