Въпреки че БДЖ предлага значително по-евтини услуги от автобусния транспорт, компанията продължава да губи клиенти. В рамките на една година - между първото тримесечие на 2012 и това на 2013 година, железниците са превозили 0,1% по-малко пътници. Това сочат данните на НСИ.
За разлика от железопътния, клиентите на автобусния бележат увеличение за същия период. Хората, предвижващи се по този начин през първите 3 месеца на 2013 година, са над 3 000 хил. или с 2,5% повече.
Общият брой на пасажерите, използвали автобуси и влакове, e над 130 000.
Общественият транспорт също печели популярност основно благодарение на столичното метро. Данните на НСИ сочат, че броят на превозените пътници от подземната железница е нараснал с малко под 40%. Обемът на извършената работа от столичния " Метрополитен" се е увеличила с близо 75 на сто.
Пътниците на градския транспорт като цяло са се увеличили с близо 10%, като се превозени почти 80 000 пасажери.За една година е нараснал обемът на превозените товари. Те са се увеличили с 2 716.0 хил. т, или с 14,2%, показват данните на статистиката.
През първото тримесечие обаче на 2013 година има спад на извършените товарни превози в сравнение с края на 2012 г. Спадът е с 1,3 на сто. За този период е намаляла и извършената работа с 0,6%.
Извършената работа в железниците и автобусните при пътническите превози бележи скок с 6% за една година. Тук увеличението са дължи също на вътрешните линии. Обемът на реализираната работа в сектора на международните превози е спаднал с 0,6 на сто.
Негативна тенденция се наблюдава при водния транспорт. На годишна база превозените товари са спаднали над 3%. Тя се дължи на редуцирането на превозените стоки суровини и стоки по море. При речния транспорт има увеличение с 4,8 на сто.
В превоза на пътници по вода обаче има скок първото тримесечие на 2013 година. Пасажерите са се увеличили с 11.6 хил., като положителната тенденция се дължи на морския транспорт.