Мащабен ремонт на един от най-натоварените пътни участъци в България - входът за София през Драгичево - Владая - Княжево, ще започне следващата година. Идеята е пътят да се разшири и да стане четирилентов. Това съобщи за Mediapool.bg Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".
За разширяването на трасето има проект, който се актуализира и ще започне процедура по избор на изпълнител, която ще приключи до края на годината. Същинското строителство се предвижда да започне през 2012 г. и ще струва между 10 и 20 млн. лева, които ще се осигурят от държавния бюджет.
Сега на входа на София при Владая всеки ден се образуват задръствания заради стесненото платно. Проблемът се задълбочи и заради това, че КАТ вече не спира камионите в пиковите часове. Тежкотоварните машини преди се отбиваха на паркинг край пернишкото село Драгичево сутрин от 6.30 до 8.30 ч. и вечер от 17.30 до 19.30 ч., но по искане на Агенция "Пътна инфраструктура" практиката бе прекратена.
Досега на пътя са правени само ремонти на парче и изкърпване на разбития асфалт. През 2009 г. се заговори за основен ремонт след откриването на магистрала "Люлин", по която да се пренасочи трафикът от международен път Е79 и от Перник. Ако трасето бъде изцяло, а не частично затворено за ремонт, през комплекса "Люлин" ежедневно ще минават около 30 хил. автомобила.
Три транспортни решения отпушват тапата на "Люлин"
Пътната агенция е наясно с проблема, който трафик от леки коли от Перник създава на входа на София при квартал "Люлин", като първото транспортно решение за отпушване на тапата ще е факт до края на годината. Става въпрос за пътя Перник - Суходол, който от общински стана републикански с решение на Министерския съвет от миналата седмица.
Транзитният трафик въобще не е проблем за "Люлин", защото той си върви - дали по западната дъга или по магистралата, той си продължава към северната дъга. Проблемът обаче е с леките коли, които ще влизат от Перник в София, тъй като много перничани работят в столицата и трябва да си стигнат до работните места.
Една част от този трафик, след като се запознае с магистрала "Люлин", ще реши, че е една много хубава магистрала, но не им върши работа. Те ще се върнат обратно по старото трасе на Владая, защото минават там по "Панорамен път", по бул. "Цар Борис Трети" - зависи къде работят, и те ще си следват най-късия път, след като вече няма задръствания", обясни Лазаров.
Трафикът на кръговото при Люлин, съответно по булевардите "Царица Йоана" и "Сливница" ще се облекчи след ремонта на пътя Перник - Суходол, който върви успоредно на магистрала "Люлин". От пътен възел Даскалово той излиза на Суходол, а оттам директно на бул. "Стамболийски".
Стартираме проекта веднага, строителството ще започне през ноември и в края на годината, най-късно в началото на следващата, зависи какво е времето, ще е готов, каза още Лазаров. След Суходол при бул. "Стамболийски" има жп прелез, който често е затворен и може да създаде задръствания при влизане на колите от Перник. Това може да се избегне с едно не много скъпо съоръжение, което трябва да изгради общината, защото там са общински имоти. Ако това се случи, от Суходол до мола на бул. "Стамболийски" ще се стига за 5 мин. Дори и с прелеза обаче този път ще е предпочитан от перничани за влизане в София.
Второто решение е доизграждането на Западната дъга на Софийския околовръстен път, която ще се явява естествено продължение на магистрала "Люлин". Техническият проект е готов, в момента се довършват отчужденията и в рамките на месец - два ще стартира процедурата за избор на изпълнител.
От общината зависи и довършването на пътната връзка от кръговото на "Люлин" с пътя, по който вървят трамваите и излиза на тунела на "Царица Йоана". Пътят е затворен с бариера при магистралата, а асфалтът свършва в полето. В момента текат отчуждения и след приключването им пътя ще е готов само за две седмици, защото недостроени са 150 м.