Рекламите на Power Balance - заблужаващи

21.07.2011 | 16:25
по статията работи:
КЗК санкционира с над 13 хил. лв. "Пауър Баланс България" ООД
Рекламите на Power Balance - заблужаващи

Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение на чл. 32, ал. 1, във връзка с чл. 33 от ЗЗК от страна на "Пауър Баланс България" ООД и наложи имуществена санкция от 13 700 лева.

Производството е по самосезиране, във връзка с рекламата на силиконовите и неопренови гривни и силиконови медальони "Пауър Баланс", разпространявани от дружеството.

Проучването на Комисията е установило, че широко прокламираните позитивни характеристики на продуктите, които се твърди, че: "зареждат хората с положителна енергия и повишават тонуса" и "спомагат за подобряване възможностите на хората, като технологията променя начина по който живеят, работят и спортуват", не са подкрепени с необходимите доказателства.

Комисията счита, че подобни рекламни послания следва да са базирани на резултати от изпитвания и анализи, направени от самия производител или от рекламодателя на продуктите. Тъй като "Пауър Баланс България" не представя надлежни доказателства относно положителното въздействие на гривните и медальоните "Пауър Баланс" върху организма на човека и описаните характеристики на продуктите остават недоказани, самата реклама се явява заблуждаваща.

При определяне на имуществената санкция антимонополният орган е взел под внимание тежестта на нарушението и неговата продължителност.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....