Основен ремонт на 12-километрова отсечка започна по жп-линията София-Мездра през Искърското дефиле. След ремонта се очаква влаковете да се движат с до 130 км/ч, информира БНТ.
От години местните хора сигнализират, че двата участъка между гарите Бов и Лакатник и Елисейна и Зверино са рискови за сигурността, защото не са ремонтирани от 30 години.
Сега Националната компания „Железопътна инфраструктура" инвестира над 17 милиона лева, за да се осигури безопасността и да се увеличи скоростта на влаковете.
Почти разпаднали се дървени траверси, разхлабени болтове, пропадания на релсовия път. Всички тези дефекти лесно се забелязват и от години са заплаха за железопътния транспорт в участъка между
гарите Зверино и Елисейна.
Почти половината от релсите в участъка вече са демонтирани, а движението на влаковете за София се извършва само по единия железен път.
„Ще избързаме напред, като пуснат Дунав мост 2, като тръгнат тежките влакове, да сме готови", заяви Георги Шилов, директор на ДП "Транспортно строителство и възстановяване", Пловдив
Заради ремонтните дейности скоростта на влаковете е намалена и се налагат чести престои не по разписание. Пътниците обаче не протестират, защото след основната реконструкция железопътният превоз по
тази линия ще стане по-бърз и сигурен.