Идната седмица Facebook ще отвори вратите си за външни специалисти, които ще изградят нов облик на чат приложението Messenger. От американската компания планират да тръгнат по стъпките на популярните аналогични приложения, като корейското Line и китайското WeChat, които предлагат разнообразни и неочаквани услуги на потребителите си, пише "Бизнес инсайдър".
На базата на опциите в тях може да се направи прогноза за някои от най-странните, но полезни опции, които могат да бъдат включени в новата версия на Facebook Messenger. Ето ги и тях:
- Резервиране на хотел. Пионерът в това начинание е хотелът Shangri La в Сингапур, който позволява на своите клиенти да резервират стаи чрез съобщения в WeChat.
- Подготвяне на хотелската стая, спрямо предпочитанията на клиента. Тази година от китайската компания, създала същото приложение, пуснаха т.нар. опция "смарт стая от бъдещето". Чрез нея през телефона си потребителите могат да нагласят температурата в хотелската си стая, да изключат светлините и да дръпнат щорите на прозорците.
- Плащане на сметката за телефон. От WeChat съвместно с телекомуникационния оператор Digi Telecommunications създадоха възможност на клиентите си в Малайзия да плащат сметката си за телефон чрез мобилното приложение.
- Купуване на билети. Заедно с това от компанията въведоха опция, чрез която могат да се купуват билети за кино, като се избират и съответните места в киносалона.
- Виртуална разходка в музеи. В свой проект заедно с музей за динозаври в Южна Африка от WeChat позволяват на своите клиенти да се запознаят с експонатите там и да научат интересни факти за тях.
- Пазаруване онлайн. Някои от големите азиатски онлайн платформи за търговия пуснаха опция, чрез която техните клиенти да пазаруват директно през чат приложение.
- Изпращане на кратки видеа, подобно на Snapchat. Приложението на Line Snapmovie създава възможност за заснемането на кратни клипчета и изпращането им до други техни потребители.